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Terraventura: BAT Italia continues to invest in Italian tobacco and the startups enter the PoC definition phase

BAT Italia has announced the launch of an investment plan of up to 60 million euros over the next 3 years for the purchase of Italian tobacco. The partnership with H-FARM Innovation aimed at digitizing the supply chain through agritech solutions is also reconfirmed, in the belief that technology is a fundamental enabler for the sustainable development of the Italian tobacco sector.The three selected startups (XFarm, Pycno&Agroop and iFarming) are now in the definition phase of the PoC (Proof of Concept).

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Terraventura’s startups toward a PoC

The Terraventura project, developed by BAT Italia and H-FARM Innovation, was born to find innovative ideas to improve efficiency across the entire tobacco chain supply. At the July 2022 call for startups, 87 of them — both Italian and international — took part in the initiative. After the Innovation Day in H-FARM’s Roncade (Treviso) Campus, where the startups’ ideas got evaluated, three accessed the final stage: XFarm, Pycno&Agroop, and iFarming. Their solutions will now move on to the Proof of Concept (PoC) stage, which will see them develop a prototype to test in BAT’s supply chain.

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Terraventura and beyond: the investments of BAT Italia

In the Summer of 2022, British American Tobacco’s subsidiary in Italy (BAT Italia) and consultancy firm H-FARM Innovation, part of the Jakala group, have kickstarted the Terraventura project, in collaboration with Italtab. The initiative is a call for startups designed to get together emergent companies at the intersection of technology and agriculture, whose main goal was to find solutions to develop to improve BAT’s tobacco supply chain. At the same time, the firm has also announced a significant €30 million investment to buy over 7000 tons of high-quality tobacco farmed in the Veneto, Campania, and Umbria regions; over 10% more than the previous year.

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Alexion, AstraZeneca Rare Disease, è il gruppo interno di AstraZeneca dedicato alle malattie rare, creato in seguito all'acquisizione nel 2021 di Alexion Pharmaceuticals, Inc.

Da circa 30 anni leader nel campo delle malattie rare, Alexion è impegnata nella ricerca, sviluppo e distribuzione di terapie innovative per trasformare la vita dei pazienti e quella delle loro famiglie. Una realtà da sempre motivata ad andare oltre i confini della scienza, Alexion è stata la prima ad aver tradotto la complessa biologia del sistema del complemento in trattamenti innovativi. Un impegno continuo per l’azienda, quello di innovare ed evolvere in nuovi ambiti dove esistono ancora degli unmet needs per aiutare chi ne ha più bisogno.

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H-FARM è la piattaforma d’innovazione in grado di supportare la creazione di nuovi modelli d’impresa e la trasformazione ed educazione dei giovani e delle aziende italiane in un’ottica digitale. Fondata nel gennaio 2005 oggi è l’unica realtà al mondo che unisce in un unico luogo investimenti, servizi per le imprese e formazione. È strutturata come un Campus che si estende alle porte di Venezia ed è il più importante polo di innovazione in Europa. Il modello di business è composto da 3 macroaree: Consultancy, Education e Startup.

H-FARM Innovation opera nell'area della consulenza: grazie all'adozione di tecnologia innovative, design, design thinking, un diverso approccio al business e strategia all’avanguardia, H-FARM Innovation accompagna i propri clienti nel percorso di trasformazione digitale.

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